تاق‌بستان جزء اولویت‌های میراث‌فرهنگی کشور برای جهانی‌شدن است
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

اسداله درویش امیری در دیدار با استاندار کرمانشاه، اظهارکرد: در سه دهه گذشته تفکری در سازمان وجود داشته که در حفظ، احیاء و مرمت و بهره برداری از آثار تاریخی کمتر به بخش خصوصی اجازه ورود می دادند.

 

وی افزود: خوشبختانه در دولت جدید رویکردی شکل گرفته که با حفظ هویت اثر، شرایط تغییر کاربری برخی اماکن میراثی با تغییر کاربری برای بهره برداری توسط بخش خصوصی فراهم شود.

 

درویش امیری با بیان اینکه در تغییر کاربری بافت تاریخی اثر حفظ می شود، تاکید کرد: هرچند عده ای با این مسئله مخالفند، اما واقعیت این است که ما برای حفظ و نگهداری این آثار چاره ای جز این کار نداریم.

 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: مجموعه میراث فرهنگی این آمادگی را دارد که مجموعه های تاریخی خود را با کارکرد خدماتی، آموزشی و یا نمایشگاهی به صورت اجاره 20 ساله در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دهد.

 

وی در ادامه به امکان دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های نیمه تمام استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون 77 میلیارد تومان تسهیلات از محل این صندوق برای طرح های نیمه تمام استان کرمانشاه لحاظ شده و استان می تواند تا سقف 200 میلیارد تومان از تسهیلات این صندوق برای طرح های با بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی در صنعت گردشگری بهره مند شود.

 

درویش امیری همچنین به مسئله جهانی شدن تاق بستان و اهمیت آن برای توسعه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ایران هر سال یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد که امسال شهر سوخته زابل به ثبت جهانی رسید.

 

وی افزود: مجموعه تاریخی تاق بستان نیز با توجه به حساسیت یونسکو این ظرفیت و قابلیت را دارد که به ثبت جهانی برسد و اگر مشکلات حریم این مجموعه تاریخی کرمانشاه حل شود، جزء اولویت های سازمان برای ثبت جهانی شدن است.

 

 وی در ادامه به تدوین سند توسعه سه ساله استان ها در حوزه های سه گانه سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این سند مراحل پایانی کار خود را می گذراند و به زودی بعنوان تفاهم نامه استانی میان سازمان و استانداری ها به امضاء می رسد.

 

درویش امیری در خاتمه به مشکلات بی کاری در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می توان به اشتغال زودبازده و کم هزینه در کوتاهترین زمان دست یافت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com